Tarikh Terbaik Untuk Berbekam Adalah Pada 17, 19 Dan 21 Bulan Hijrah.(Kalendar Islam)

Tuesday 30 June 2015

On 15:53 by Faiz Al-Hadid in


Setiap 28 hari wanita akan mengeluarkan sel kulit mati yang akan menyebabkan wajah menjadi kusam, berkedut dan tidak bermaya. Sekiranya rawatan membuang kulit mati tidak dilakukan dalam tempoh ini, sel kulit mati menjadi semakin tebal. 



Kaedah berbekam pada muka yang diakui mampu mengurangkan masalah seperti jerawat, resdung, kulit berkedut, kusam dan tidak bermaya.

Bekam wajah pula dilakukan di bahagian muka bagi mengeluarkan darah kotor. Darah kotor disebabkan oleh faktor persekitaran contohnya pencemaran, pengambilan makanan berminyak secara berlebihan, alahan kepada kekacang atau makanan laut, stress dan resdung.

TEMPOH RAWATAN & KESAN BEKAM WAJAH

Titik point bekam wajah bergantung kepada masalah yang dihadapi. Kebiasannya bekam wajah akan dilakukan di kedua belah pipi kiri dan kanan, dahi, bawah dagu dan mana-mana bahagian di muka yang ingin di bekam. Tempoh rawatan hanya mengambil masa singkat hanya 30 minit sahaja.
Bagi yang bimbang sekiranya berbekam meninggal­kan parut yang jelas, pelanggan boleh mendapatkan rawatan pada hujung minggu kerana setiap orang mengambil masa berbeza untuk pulih. Ada yang selepas dua atau tiga jam, kesan bekam akan hilang. Ada juga mengambil masa 2-4hari bergantung kepada ketahanan badan. Namun jangan bimbang kesan ini biasanya tidak kekal dan akan hilang dengan cepat. Begitu juga ketika dirawat ia tidak mendatangkan kesakitan berpanjangan.


Manfaat bekam wajah:

  • Mampu menghilangkan jerawat pada muka.
  • Menaikkan seri wajah dan mengatasi masalah wajah kusam.
  • Dikatakan mampu merawat masalah resdung.
TEMUJANJI RAWATAN
Bekam Ampang, MALAYSIA
SMS/WhatsApp: 018-351 2388

PENJELASAN BEKAM DARI SUDUT MEDIK MODEN