Tarikh Terbaik Untuk Berbekam Adalah Pada 17, 19 Dan 21 Bulan Hijrah.(Kalendar Islam)

Monday 2 November 2015

On 12:20 by Faiz Al-Hadid in

Alhamdulillah, pesakit ini mengalami kanser nasofarinks (Nasopharyngeal Tumor) telah 2 kali menjalani rawatan berbekam dan ia amat berpuas hati kerana bahagian sisi mata dan muka tidak berasa terlalu tegang. Rawatan susulan dalam 2 minggu lagi untuk melihat perkembangan pesakit.

Sebelum ini, pesakit telah menjalani rawatan akupuntur di Hospital Tung Shin sebanyak 6 kali. Kini rawatan bekam menjadi pilihan katanya.

Fakta: Kanser nasofarinks adalah Sel kanser ini juga tidak menunjukkan ciri-ciri sel yang normal. Tiada umur tertentu yang berisiko untuk menghidap kanser ini namun didapati secara purata kes-kes yang banyak terjadi ialah antara mereka yang berumur 40 hingga 60 tahun. Golongan lelaki juga menunjukkan bilangan yang lebih tinggi menghidap kanser nasofarinks berbanding wanita.

P/s: Kerap bengkak kelenjar limfa leher, tepi sisi mata, telinga atau hidung. Sebaiknya buat pemeriksaan doktor atau pengamal perubatan yang bertauliah untuk memastikan ketumbuhan (tumor) itu membesar atau tidak

PENJELASAN BEKAM DARI SUDUT MEDIK MODEN